söndag 27 mars 2011

Välkommen.

Igår var det kalas hemma hos oss för min kusin och mig. Välkomna hem!

Vardagsrummet var fint och solen sken. Bra början.



Obs fönstret är inte så skitigt som det ser ut. Lovar.






Africa on my mind. Fina globen som Joseph i Lusaka gjort.



Inte jättevarmt. Men gött ändå.



Mina tre små vänner från Livingstone trivs i vårsolen.



Moster och bror fixade med maten. Och var jätteglada!



Clintan gömde sig som vanligt i badrummet. Han är lite blyg.



Vår greeting lady har fått en mössa. Kallt om huvudet här på vintern!



Det bjöds på tjusig frukt...



...och vacker mat.



Det här är bara början, till slut var bordet fullt med godsaker.

Sedan kom gästerna och det var himla roligt att se alla igen. Vi åt och vi drack, pratade och skrattade.
En lyckad kväll!
Har tyvärr inga fler bilder, blev så upptagen när alla kom att jag glömde plåta. Men det är ju ganska förståeligt, så trevligt folk som var här och kalasade!
Jag delade ut presenter och allt var väldigt fint. Det är skönt att komma hem.

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Jag hade gärna vart där ska jag säga! Nu är det 7 veckor kvar tills vi kommer hem. Det känns underbart. Här har solen börjat bli så nära att man inte kan vara ute mer en några timmar utan solkräm, så nu ska jag bli brun! Längtar efter en sommarkväll på din balkong.

    SvaraRadera
  2. 7 veckor, det är ju ingenting!
    Ser fram emot en pepparkaksbrun Kajsa på balkongen och på er uteplats snart då!

    SvaraRadera