onsdag 9 mars 2011

Sol.

Vilken dag!
Fick jag nåt temporary permit?
Icke då.
Men hav förtröstan, jag har dagar i passet fram till 25 mars så det ska inte vara några problem att lämna landet. Nästa gång jag kommer hit ska jag också vara välkommen, det är vad de säger i alla fall. En taxichaufför tipsade mig om att muta tjänstemännen på kontoret. Men nä, jag vill inte ge dem några speedmoney. Och då får man tydligen vackert vänta... Nåja.

Maten idag blev indiskt på Oriental Garden. Alltid lika gott! Kommer att sakna deras vegetariska koftabollar i krämig cashewsås... Vansinnigt gott.
Konstaterar återigen att inskränkt vardagsmotion, god öl och god mat har gjort sitt för figuren. Kjolen stramar allt runt midjan. Men äh! Skitsamma.
Det lär rinna av i takt med vårpromenaderna i Götet framöver.

Det har varit soligt idag och jag har promenerat mycket. Fräknarna förökar sig på axlar och panna och jag ber nästan lite om att de ska stanna kvar ända till Sverige så jag slipper alltför många frågor om varför "jag är så vit, jag har ju ändå varit i Afrika". Ni vet den typen av frågor. Tramsiga frågor.
Jag blir inte brun. De här sex månaderna har verkligen satt den sista spiken i hudfärgskistan. Mina fötter är förvisso randiga, sandalbränna! Men brun? Nja. Nyansskillnader snarare.
Sån är jag. A whiter shade of pale som någon en gång sa

2 kommentarer:

  1. Jag beställer lite sol från dig när du kommer... idag har det snöat:( Ska bli grymt att se dig igen, jag gör dig gärna sällskap på någon av de där promenaderna du talade om:)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Vi får promenera i solen och våren som anländer lagom nästa vecka. Ska bli riktigt fint att se dig igen.
    Finns helt klart många fördelar med att komma hem igen.

    Ses snart!

    SvaraRadera