torsdag 24 mars 2011

Sol.

Skönt att vakna och solen vräker in i sovrummet. Maxa! Kom igen! Vill se gröna blad och knoppar.



Ser ni? Så...dött. (Utsikt från balkongen.)

Håller på och tvättar och packar upp. Känns skönt att pyssla med de där husliga sysslorna igen efter månader med en maid. Nej, jag tycker inte att det är jätteroligt att tvätta och städa men det är värre när någon annan gör det åt en. Så artificiellt på nåt vis. Slött. Sen är det en annan debatt om själva jobbet, jag menar, att jobba som maid i Zambia är bland de bättre lågavlönade arbeten som finns. Slår stenknackning med många procent.


Mitt rum kommer bli så fint sen när allt är klart. Det är underbara lapptäcksöverkastet som Andrea och jag (ja, vi köpte varsitt då) fyndade på en marknad i Lusaka är lätt det finaste jag vet just nu. Pryder sin plats!





Är det inte underbart? Älskar att ha ett så användbart minne av min tid i Lusaka.

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅ det är jätte fint! Jag gillar värkligen lapptäcken jätte mycket, funderar på att sy ett, jag försökte stika ett när jag va sjuk i höstas! men det har inte blivet några flera rutor sedan jag blev frisk, så det kan ta tid om jag inte ska bli sjuk oftare än vad jag är nu. (så sjuk så man e hemma från jobbet). Hur som tycker det va ett toppen fynd, tror du kommer ha det hur många år som hellst!

    SvaraRadera
  2. Det är ju riktigt ambitiöst att sticka ett! Men oj vad fint.

    SvaraRadera