onsdag 30 mars 2011

Jetlag.

Nej, jag vet. Inte blir det nån jetlag av en timmas tidsskillnad. Men en form av klimat- och känslomässig jetlag existerar då definitivt.
Är så trött så trött och det kan de flesta jag känner intyga att man blir när man kommer hem, eller reser ut för den delen.
Och ännu tröttare blir jag av tanken på allt skolarbete som ligger i stora högar framför mig. Har förvisso jobbat undan en del för den här veckan men nästa vecka är det mer och veckan därpå mer... Tar aldrig slut, liksom. Samtidigt som uppsatsen håller på och kvävs för att jag inte öppnat den på veckor.
Hm.
Struktur. Jag måste ordna struktur. Det är så dumt att sitta och vara stressad över saker. Det är bättre att bara göra dem.

Det sociala livet börjar i alla fall falla på plats lite mer och imorgon är det efterlängtad frukost med efterlängtad vän. Åh, det ska bli så underbart!

Och så är vi kattvakt också! Elsa ska bo hos oss i en vecka. Hon är söt och lite blyg så inga kort än. En fluffig och fin katt!



Kort från festen i lördags. Roligt var det! Och det är också en sån där sak, jag värnar om mina helger. Vill inte sitta 7 dagar i veckan med plugget. Det är inte värt det. Jag behöver få vara ledig och koppla av annars går det inte. Eller jo, det går, men det är för tråkigt. Livet väntar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar