måndag 7 mars 2011

Åter.

Nu är semestern över och jag sitter åter med uppsatsen. Det är lite trögt, det får erkännas. Är så rörig i huvudet av den kommande hemresan också så jag känner mig väldigt ofokuserad med lite ont i magen av resfeber, eller vad det ska kallas.

Jag kan inte förklara känslan. Känns ju lite taskigt att säga att jag inte vill åka härifrån när jag samtidigt håller på att spricka av längtan efter mina människor.
Men det är väl just det. Jag vill inte åka härifrån, det är inte så att jag inte vill åka hem. Den tanken håller väl?
Är nog lite rädd för allvaret och verkligheten hemma i Göteborg. Att ta tag i jobbsökeriet som redan nu känns så svårt. Att få ett riktigt jobb alltså.

Så nej. Inte går det lysande med plugget trots arrangerad pluggstuga. Men jag får väl låta mig ha en liten startsträcka. Kicka igång semesterhjärnan liksom.

10 dagar kvar. Sedan flyger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar