onsdag 16 mars 2011

Rundgång.

Haha, vad roligt liten världen är ändå. Här i Lusaka om inte annat.
Jag behöver trots allt en taxi imorgon och då min ständige förare Nelson inte har någon bil just nu (han bytte den mot en tomt!) så ringde jag Frank. Frank kunde inte köra mig imorgon men han skulle be en kompis hämta mig. Kompisen ringer upp mig och det visar sig att han och jag känner ju varandra sedan tidigare, eller ja, han finns i min taxichaufförssamling och jag har åkt en del med honom på sistone.
Så det blir Chola som kör mig till flygplatsen. Han är en tyst, blyg kille med ett fint leende. Han har alltid säkerhetsbälte och dörrarna låsta. Mycket ovanligt!
Bilen är bra och han är bra. Så slutet gott allting gott!
...och vi kan konstatera att jag nog åkt med praktiskt taget varenda (inofficiell)taxi i stan! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar