tisdag 22 februari 2011

Utsövd.

Igår hade jag sånt flyt med plugget, senare på kvällen. Det är verkligen inte ofta jag kan plugga på kvällarna. Men igår gick det! Kanske var det det italienska kaffets förtjänst... Insåg att jag författat 25 % av min uppsats också. Kanske är det bra, kanske inte alls. Men det var ganska roligt och firades med en öl.

Idag är ännu en underbar dag och jag ska strax sätta igång på allvar med dagens uppgifter. Har hittills mest svarat på mail och chattat. Sånt är viktigt det med.
Sov gott inatt också, det var ett tag sedan. Skillnaden är enorm. Känner mig lätt om hjärtat och glad. Livet är fantastiskt!
(Ja, ni märker ju hur sömnstörd jag är i normala fall när jag talar som en nyfrälst efter 7 timmars obruten sömn...)

Den här bloggen har gått från en reseblogg till en pluggblogg. Ber lite om ursäkt för det, hur kul är det att läsa om folks pluggvanor, egentligen?
Bildfattig har den blivit också, bloggen.

Dagen till ära får ni njuta av de här fantastiska bilderna. Tagna ute på vår lilla trädgårdsplätt nu på morgonen och i vardagsrummet där jag sitter och pluggar. Jag är inte så fåfäng så ni får se mitt pluggjag. Oglamouröst men funktionellt!




Mitt hår och vår mur.




Lite blomster.




Pluggsoffan. Djup koncentration.



Det här kommer gå vägen! Kan inte se glad ut när jag arbetar med så allvarliga saker som människorättskränkningar...

4 kommentarer:

  1. jag älskar bilderna! speciellt den översta med ditt lintottiga hår och murgrönan i bakgrunden. och klart det är kul att höra om folks pluggvanor. är ju en resa i sig! :)

    SvaraRadera
  2. Gulliga dig, nu fick jag lite bloggpepp också! :)

    SvaraRadera
  3. Fint! Har inte saknat bilder så mycket (eftersom du skriver så underhållande) men när man får några blir man glad, som för en belöning för troget läsande :)

    SvaraRadera
  4. Åh tackar. Och klart mina trogna läsare ska ha lite belöning, även om det är i form av lite fantasilösa nödbilder ;)

    SvaraRadera