onsdag 9 februari 2011

Lista.

Nu hajade ni allt till på gårdagens lista och tänkte; NAJ; inte ska hon stanna där i Afrika?!
Nä. Det ska jag inte. Jag kommer hem. Lovar. Sedan återvänder jag förhoppningsvis någon dag. För kärleken är där. Den var inte på låtsas eller enbart en fantasi. Zambia är ett underbart land.
Men innan jag återvänder hit ska det frossas i lokalpatriotism och häng med folk jag vill hänga med!
Bilderna här på Göteborg visar också hur jag vill att staden ska se ut. Ren, ingen resterande is eller snö eller sådant otäckt. Torra gator, fågelsång och knoppar. Det vill jag ha. För jag vet att det kommer bli lite tungt att återvända också. Rastlösheten som infinner sig efter ett tag och allt det där. Saknaden.
Men först, en hyllning till allt som jag längtar efter!

Saker jag vill göra när jag är åter i Göteborg:

Åka till kyrkogården.

Promenera in till stan och stadsbiblioteket via näckrosdammen.



Åka jättemycket spårvagn.



Pyssla med mina växter.




Börja med sådden.

Klippa mig hos Camilla på Junkstyle.

Köpa ett par Veja. Bästa skorna! Extremt gärna i just den här färgen, eller ljusa.




Tatuera mig. Kanske det här motivet:




Promenera längs vattnet.





Men framförallt umgås med de mina. Åh, vad jag längtar efter det.

Sen är det bara att invänta att Kajsa och Alex kommer tillbaka från Mexico. Sen kan sommaren börja och alla bitar falla på plats.

2 kommentarer:

  1. Bra grejer! Men det märks att det gått lite tid när du romantiserar spårvagnarna :) Kanske mest är tillgången till lokaltrafik du saknar.. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja men säg den kärlek som ej är romantiserad?
    Men visst är det så. Lokaltrafik! Vilken grej.

    SvaraRadera