onsdag 2 februari 2011

Uppsats.

Så var det dags att börja ordentligt med uppsatsen. Tänkte att det skulle kännas inspirerande, mitt ämne är ändå intressant. Men det tar emot ganska mycket. Längtar efter lite ledighet vilket också är konstigt då jag hade massor med ledigt över jul och nyår och så.
Men rygg i rygg kanske inte alltid är det bästa sättet.
Nåja, det ska nog lossna snart. Det brukar göra det. Jag har ju en vän här som också är student, John, och vi har kommit igång med att träffas för att plugga ihop. Det är skönt att ha någon att kasta ut tankar och funderingar mot när man sitter där och kämpar.
Heja oss!

Planen för idag är att åka till immigration och se om mitt temporary permit är klart. Mina 90 dagar som man får på visumet har ju tagit slut för länge sedan.
De är inte snabba på det kontoret. De säger först att det ska ta två veckor att få ett sådant tillstånd. De flesta jag känner har fått vänta dryga halvåret... Men så länge man har kvitto på att man betalat för sitt tillfälliga uppehållstillstånd så är det okej. Jag kommer inte att bli utslängd ur landet med andra ord.

Sedan när jag varit där så ska jag äta lunch med Maria på vår favoritrestaurang, Oriental Garden. Efter det ska vi försöka boka klipptid. Mitt hår är väldigt långt och börjar bli slitet så dags för saxen!

Sedan, på eftermiddagen ska jag umgås med uppsatstankarna igen.
Min dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar