måndag 14 februari 2011

Hjärta.

Det är ju då tydligen alla hjärtans dag idag. Inte en dag jag bryr mig om direkt men det märks att andra gör det.

Jag är utbjuden av inte en, inte två utan tre olika killar. Man lider inte brist på uppvaktning här inte. Som singeltjej är man inte bara uppmärksammad utan även lite av en gåta. Hur kan det komma sig att jag går fri fortfarande? Ungefär. Hur som helst, jag ska inte ut med någon av dem.
Nä, jag ska dricka en whisky med morfar. En liten pinne får man allt ta sig även om man petar antibiotika för tillfället. Jo då.Eller ja, vi ska dricka på varsitt håll. Förstås. Jag sitter här i Zambia och han i Sverige. Men vi dricker tillsammans och tänker på varandra.
Jag kan inte tänka mig ett finare sätt att fira den här dagen.

Kram på dig älskade morfar!



Snart kan vi äta krabba ihop igen. Eller ja, du kan äta krabba, jag kan äta något annat...

2 kommentarer:

  1. Finast sätt att fira på! :)

    Fin han är, din granpa.

    SvaraRadera
  2. Visst är han fin, lilla morfar!

    SvaraRadera