torsdag 24 februari 2011

Tre.

Tre veckor till avresa! Fort fort går det och känslomixen är total men jag ska inte prata mer om det. Det blir som det blir.
Är otroligt nöjd med mitt halvår här i Zambia. Hade ju ingen aning om hur det skulle bli men det har varit fantastiskt. Och ÄR fortfarande det.

Lite medioker pluggdag igår men tja, alla dagar kan inte flyta på.
Idag däremot, idag kommer det att gå bra! Ska inte låta mig distraheras mer än nödvändigt. För i helgen vill jag vara lite ledig nämligen. Imorgon kväll är det hejdå-fest för Salla, en finsk tjej som varit här som au pair. Sedan på lördag ska jag på stora marknaden här i stan, som bara är en gång i månaden. Och som jag faktiskt bara varit på en gång... Plånboken laddas med någon miljon kwacha som får spenderas på saker att ta med hem! Saker till mig och till de mina, jajamen!
Sedan på lördagkväll ska det nog festas loss igen har jag en känsla av. Och på söndag ska Maria och jag försöka ta oss ut till något fint strövområde och bjuda Buju på en riktig långpromenad. Härlig helg!




Längs den här vägen, Thabo Mbeki road, kan man gå till närmaste shoppingcenter, Arcades. Rätt bra väg med utrymme för fotgängare. Inte dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar