måndag 21 februari 2011

Skygglappar.

Jag skulle behöva skygglappar. Behöver någon som bestämt tillrättavisar mig så fort jag glider över på områden som egentligen inte har direkt med min uppsats att göra. Som min handledare Peter (på c-uppsatsen) brukade säga: Håll dig till ämnet Sanna, håll dig till ämnet!
Sitter här och fascineras av Ahluwalias postkoloniala teorier fastän jag egentligen bara ska använda ett kapitel i boken "Politics and Post-Colonial Theory". Men det är så intressant! Och så klockrent på en del sätt.
Men jag får vara min egen tillrättavisare. Och blogga om frustrationen istället. För just nu vill jag skriva en artikel, insändare, eller vad som helst om biståndsvärlden och mänskliga rättigheter i Zambia, eller Afrika för den delen. Det är så mycket som är så skevt. Jag vill också fördjupa mig i teorierna och grunna och utveckla mina egna tankar i ämnet... Men nej. Nej nej nej. Inte nu. Jag ska skriva på min uppsats. Japp.

Har jag ens berättat vad jag skriver om?
Äktenskap i Zambia
- ur ett människorättsperspektiv då så klart.

Känn på den.

Åh, var ute på ett ärende med Maria förut och jag var kaffesugen. Inte något som är jättevanligt direkt men så här i pluggtider allt oftare... Hur som helst. Vi åkte förbi ett Italienskt café vi aldrig sett tidigare. Coffee - Take Away. Perfekt!
Italienare kan ändå kaffe. Eller hur?
Gissa om jag blev besviken när jag serverades p u l v e r k a f f e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar