onsdag 16 februari 2011

Eftermiddag.

Igår när jag promenerade ut till stora vägen, Alick Nkhata, så tog jag några bilder för att i alla fall försöka fånga stämningen.
Jag har nämnt det förut, men eftermiddagarna nu under vad som väl är sensommar/eventuellt tidig höst här i Zambia är ljuvliga.
Regnperioden ska kunna sträcka sig in i mars men februari har faktiskt varit ganska regnfri. Kort regnperiod i år kanske. Eller så kommer det. Men just nu känns det inte så. Vore onekligen skönt att slippa mer regn.



Min skugga när jag går på vägen som leder från vårt bostadskomplex.


Det är varmt och skönt, solen skiner och går ner senare än i oktober. Då blev det mörkt runt 18.15. Nu är det ändå ljust en stund efter kl 19. Kanske inte en extrem skillnad, men jag lovar, man njuter av det.
De här bilderna är tagna runt kl 18.30.




Med regnen kom fåglarna. Stora som små, bleka som färgstarka.





Det är gott om så kallade illegala odlingar på markbitarna som ännu inte bebyggts. Är rädd att man i all bygghysteri kommer att bygga bort varenda grön plätt. Men just nu används de flitigt. Nyttigt och vackert.




Sista sträckan på vår dustroad ut till stora vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar