tisdag 15 februari 2011

Struktur.

Idag har jag gjort en planering för de kommande 10 dagarna. För uppsatsen alltså. Jag brukar normalt ha ett pluggschema när jag är hemma och pluggar och det brukar fungera bra. Så klart jag ska köra på ett vinnande koncept!
Följer jag mitt schema så kan jag med gott samvete ta lite semester om två veckor.
Inte blir det Zanzibar den här gången heller, haha. Jag verkar aldrig komma iväg dit... Men vi har återvänt till vad som egentligen var min ursprungliga idé, att åka till Kopparbältet och besöka Zambias två andra städer, av de fyra större som finns. Har ju varit i Lusaka, onekligen, och även Livingstone. Så nu är det Ndola och Kitwe kvar!



Visst ser det trevligt ut? Flod och grejer!


Ndola låter nog lite bekant för några av er, mycket riktigt, det var där Dag Hammarskjöld störtade och dog. Således finns det ett museum och minnesmärken och sådant. Platsen är världsarvsmärkt.
Och när man ju som jag är släkt med Dag Hammarskjöld så känns det fint att åka dit. (Kan aldrig påpeka det ofta nog!)
Det ska även finnas en nybyggd fotbollsarena där, New Dag Hammarskjold Stadium.

Ikväll är det hejdå-middag för Erica som åker hem till Sverige på torsdag. Vi ska till en etiopisk restaurang. Det blir fint.
Min egen hemresa börjar bli verklig också. Erica åker exakt en månad innan det är min tur. Att tiden går fort, ja, det kan vi åter konstatera.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är bra att du inte kommer till Zansibar. För då kan vi åka dit och ta med alla vi tycker så där mycket om samtidigt. Nu ska jag gå och lyssna på Ecuadors förra president. Spännande!

    Puss på dig.

    SvaraRadera
  2. Ingen dum idé kära du, inte dumt alls!

    Puss puss.

    SvaraRadera
  3. Det ska jag göra Ulrica! För visst var det så att även du är släkt med käre Dag? =)

    SvaraRadera