onsdag 16 februari 2011

Barndom.

Starkt te med mjölk och socker och en macka med ost och gurka. Känns som en barndomsfrukost. Mest från Sri Lanka då. Åh, de där 'korvbröden' som vi åt, alldeles nybakade...med ost och gurka just. Lyxigt värre.

Lyssnar på Björn Olsson och laddar för en dag av studier. Instrumental musik är att föredra när man läser mycket...tycker jag. Inte någon lyrik som distraherar. Fast med Björn Olsson väcks ju en nästan obetvinglig lust att vissla. Kanske lika distraherande...

När jag vaknade imorse så kände jag för första gången på över en vecka att det faktiskt inte var så dumt att gå upp. Friskförklaring!
Nu när jag inte ställer klockan så vaknar jag alltid två gånger. Först vid sextiden när granntuppen gör sitt bästa för att väcka alla som inte redan är vakna, sen igen vid åtta. Ganska så lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar