söndag 20 februari 2011

Trevligheter.

Har en väldigt trevlig helg så särskilt mycket plugg har det inte blivit. Men det är okej. Får bli ikväll.
Igår var Hanna, Maria och jag på utflykt. Lille Buju var med också. Det var härligt. Att åka bil och lyssna på musik är något av det skönaste jag vet. Eller buss för den delen. Det är nån slags frihetskänsla som infinner sig. Riktigt bra.
Vi åkte ut till Kafue, ca 45 minuters väg från Lusaka. Det finns ett ställe där vid floden där man kan äta och dricka och bara njuta av lite sjöluft så att säga. Fint.

Sedan på kvällen åt Hanna och jag middag med nyanlända Christoffer. Vi åt på Portico, en italiensk restaurang som är riktigt mysig. Jag åt pasta med spenat och ricotta och det var sagolikt gott. Har längtat lite efter bra pasta och igår fick jag den.
Sedan var det livemusik och ett band spelade bland annat Phil Collins-låtar. Roligt fast lite tråkigt ändå, hade varit kul med lite mer zambisk musik.

Sedan vinkades vi av och jag mötte upp Red för öl på en väldigt liten pub i Kalingalinga. Eller pub förresten, ett hål i väggen snarare. Gillar såna ställen. Ett par pallar och en liten stereo som spelar hitsen för stunden och människor som noterar att oj, en vit kvinna är här! Men sen inte bryr sig vidare. Gött e de.

Ska möta upp Hanna för brunch om ett tag men hon har lite bilproblem så vi får se hur det går. Tills dess kanske jag får ta och hugga lite plugg! Eller sitta ute i solen med Red och prata om hur lustigt och vackert livet är.
Och hur vi älskar, älskar den här stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar