torsdag 3 februari 2011

Flöde.

Idag släppte någon slags kramp gällande plugget. Bara känslan av att få någon slags struktur på uppsatsen, den räcker långt.
Det enda jag har i huvudet nu är postkoloniala teorier, konventioner, African Charter (afrikanska stadgan om mänskliga (och folks) rättigheter) och annat spännande. Jag har fullkomligt snöat in på en bok om postkolonial teori som bekräftar mina tankar om just det ämnet. Hur underbart är inte det?
Sen vet jag inte om jag kan använda den så mycket i uppsatsen, men ändå, det är underbart att få nya kärlekar på det viset.

Just nu trivs jag mycket bra med min akademiska roll. Imorgon kan det åter ha förändrats och jag kanske funderar över varför jag inte blev polis eller nåt.
Men idag, idag är det härlig energi som flödar!




Så här kan det se ut när vi pluggar. Gott kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar