onsdag 29 juni 2011

Park.

Igår hade Göteborg finbesök. Ja, visst var Bright Eyes och Coldplay här men framförallt var Onsdag här!
Jag tog med picknick som bestod av pastasallad som bland mycket gott även innehöll de här två raringarna. Alltså, mina balkongtomater är vansinnigt goda. Vansinnigt!
Godaste tomaten nånsin, som Onsdag uttryckte det. Det ni! Till efterrätt hade jag varvat björnbär, hallon och blåbär med rabarberkesella. Sedan krasade vi ner havrekakor i detta. Gott! Dryck i form av vatten, cola, folköl och vitt vin. Bara att välja och vraka.



Jag är så medveten att jag matchar mitt nagellack med mina tomater. Eller så är det helt enkelt mitt favoritlack just nu och kommer nog att finnas med konstant hela sommaren.
Den uppmärksamme noterar att vi nu har en tjusig matta på balkongen! Plast och allt. Känns riktigt bra. Och den som verkligen tittar noga ser att nagellacket på tårna matchar mattan. Åh, jag är så himla genomtänkt. (Host.)

Vi intog vår lunch i Slottsskogen. Såna här dagar är såna dagar som ger mig energi. Vädret hjälper, absolut. Men framförallt är det att bara sitta med en bästa vän och dela allt, bra som dåliga saker och skratta, drömma och bara finnas där för varandra. Att känna sig fullkomligt bekväm och bekräftad. Och att man vill att det aldrig ska ta slut. Det är det finaste jag vet.

Sedan traskade Onsdag iväg för att gå på Where the action is. Jag mötte upp Terese och brorsan och vi planerade att sitta utanför och lyssna lite på festivalen. Men jösses vad avspärrat det var överallt. Till slut hittade vi en liten plätt där man i alla fall hörde ena scenen okej. Mest tittade jag dock på hundar. Det finns så många söta, underbara och charmiga hundar där ute. När ska jag våga ta steget att skaffa en?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar