torsdag 23 juni 2011

23.

23. En låt som jag vill ska spelas på mitt bröllop.
Jag går inte i bröllopsplaner. Enda gången det seriöst funnits sådana i huvudet var med exet, för att han ville det. Vad gör man inte för kärleken?
Men för ett par veckor sedan pratade jag faktiskt om bröllop med en karl som det nog skulle vara ganska roligt att vara gift med. Han har förvisso misslyckats med äktenskap tidigare, men å andra sidan så har han ju övat... Det kan ju vara bra.
I alla fall, vi kom fram till att om vi skulle gifta oss (vilket vi inte ska, alltså, bara lugn) så finns det en låt som är helt given. Den kanske låter lite sorglig och så, och just den här live-versionen är lite lugnare än den jag lyssnat mest på, men budskapet går fram. Den heter ju dessutom Wedding song, så den borde ju passa ypperligt.
Och det är då den här:

Anna Ternheim - Wedding song



Men skulle jag gifta mig med dig, Johan, finns det bara en låt:
(Och nej, igen, inget som kommer att hända. Nix.)

Sophie Zelmani - Always you (fast självklart då 10 years later-versionen)



Ser ni vilken hycklare jag är, trots att jag inte planerar att gifta mig finns det två hela låtar att spela på bröllop med två olika män. Det måste man ju gilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar