torsdag 30 juni 2011

30.

30. En låt jag lyssnade på förra året vid den här tiden.
Hm. Det minns jag inte alls. Vem minns sånt? Om det inte var nåt speciellt då... Det var det inte. Jag hade förvisso tagit min magisterexamen och var redo att åka till Zambia. Men nja. Jag lyssnar ju nästan jämt på samma musik. Fast lägger till några band om året gör jag ju.
Så därför tar jag och väljer en låt från sommaren 2007 istället. För den är så starkt förknippad med den tiden.
Roligaste sms-misstaget den sommaren var att jag skriver till brorsan att "Jag förstår hur jag klarat mig utan Radio dept innan."
Menar självfallet "jag förstår INTE hur jag klarat mig..." Jag älskar dem. Oj, vad jag älskar dem.
Sommaren 2007 lärde jag mig något nytt om mig själv. Något jag fortfarande njuter av att veta.
Det ni. Det är värd en egen låt. Minst!

The Radio Dept. - Strange things will happen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar