tisdag 21 juni 2011

21.

21. En låt jag lyssnar på när jag är glad.
Jag lyssnar på vad som helst när jag är glad. Inte bara glad musik så. Men en par låtar som ofta dyker upp när jag är glad och berusad är de här två.
Och de passar ju bra i dessa dagar när vi förlorat av av de största, Clarence Clemons. Usch, det var verkligen bedrövligt att höra om hans död. Vilka minnen den mannen gett oss! Några av mina finaste, mest minnesvärda timmar i livet har varit i hans närhet. På Ullevi.
Han och Bruce, så fina på scen.
Och just nu när jag lyssnar så känner jag mig kanske inte så glad. Det är så tråkigt att han är död.
Men, nu kör vi ändå, som en hyllning till vår Big Man.
Titta, lyssna och älska.

Låtarna som får allt att kännas möjligt:

Bruce Springsteen & E Street Band - Thunder Road



Bruce Springsteen & The E Street Band - Born to run

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar