måndag 6 juni 2011

06.

06. En låt som påminner mig om en plats.
Såklart finns det även är många låtar att välja på. Valet faller dock på en plats, en stad, som ligger mig mycket varmt om hjärtat och som är fylld till bredden av minnen från då och nu. Låten är förvisso ganska ny. Platsen är Lusaka och artisten är Danny.
När jag lyssnar på den här fylls jag av många olika känslor och starkast är längtan. Längtan tillbaka. För oj vad jag hade det bra. Lätt några av de bästa månaderna i mitt liv hittills.
Förutom att låten spelades överallt i Lusaka så sjunger han även om platser i Lusaka. Som Leopards Hill, Manda Hill och så vidare. Som Lusakas Och alla platserna. Typ.

Danny - Live
(Det här är ingen video, hittade inte riktigt någon bra... Ljudkvaliteten kanske inte är den bästa heller. Tänkte lägga upp från min egen skiva men det blev lite knas. Tyvärr. Men lyssna ändå, såklart. Det är den värd!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar