tisdag 28 juni 2011

28.

28. En låt som får mig att känna mig skyldig/känna skuld.
Jag fick grunna på det här ett slag. Men så slog det mig. Det måste vara denna.
Kanske är det inledningsfraserna:
It's not a case of doing what's right
It's just the way I feel that matters


Det gör ont när folk påpekar de brister man själv är väldigt medveten om.
För att inte verka alltför kryptisk så kan jag väl säga att det handlar om... Äh. Det spelar ingen roll. Jag har bara, mot vad en del kanske tror, inte så lätt för det där med kärlek alla gånger.

En låt från ett av världens bästa band, från en av världens bästa skivor.

The Cure - Play for today



(Det finns en video till låten men den går inte att bädda in i bloggen. Så leta rätt på den själva om ni är sugna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar