måndag 27 september 2010

Zimbabwe!

Det vi pratade om i fredags, att jag eventuellt skulle få möjligheten att åka till Zimbabwe med jobbet, det blev klart idag!
Så på lördag flyger Barbra och jag från Lusaka till Harare, och sedan vidare till Masvingo och Mutare.
Anledningen?
Det är World Habitat Day och vi ska möta en grupp från Uganda som ska utbyta erfarenheter med andra inom boendeprojektet i Zimbabwe. Jag kommer att lära mig massor!
Roligt! Jag reser tillbaka själv lördagen därpå, den 9 oktober. Barbra stannar lite längre.

Jag kommer alltså ha varit i Zambia lite mer än en vecka när jag far till Zimbabwe. Tossigt! Jobbet betalar också...vilket ju är en nödvändighet för att jag ska kunna göra såna här grejer.

Åh, jag hoppades verkligen på möjligheten att få åka till Zimbabwe. Att återse det landet också. Det är ju dock enorm skillnad på idag och då jag var där senast. Men jag har bara hört gott om Harare idag, det ska vara en kul och levande stad även om den är nedgången.
Men prata politik, nä, det bör man avhålla sig ifrån.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Vilken guldstart du har fått. Du kanske kan gå på bio i Harare :)

    SvaraRadera
  2. Tack, känns spännande!
    Och ja, det finns bio här också. Det enda som är markant billigare än i Sverige, typ 30 pix! =)

    SvaraRadera