onsdag 29 september 2010

Jobbet.

Det är annorlunda att bo i ett hus med folk än på ett hotellrum. Trevligare, helt klart! Men jag kämpar fortfarande med tröttheten och orkade väl inte vara social så väldigt länge igår... De förstår ju dock, de har alla varit nya i landet liksom.

Idag ska min handledare och jag ha ett möte med en man som kommer från en av SCCs största partners inom boendeprojektet. Det ska bli intressant. Jag ska bland annat hjälpa honom med enkätkonstruktion och liknande. Var ju inte igår jag gjorde sånt och har heller ingen stor erfarenhet av det men vi är alla barn i början, eller hur?

Igår hade jag ett långt möte med min handledare där hon gick igenom vad det är de jobbar med inom boendeprojektet, alltså det som jag främst kommer att arbeta med. Sedan gick vi även igenom schemat för vistelsen i Zimbabwe. Det kommer att bli intensivt och mycket nätverkande för min del tror jag bestämt. Kommer att vara väldigt lärorikt!
På måndag nästa vecka är det World Habitat Day och då är det många happenings runtom i världen. Jag kommer att dokumentera vad som händer under den dagen i Harare genom att ta bilder, notera vilka frågor som tas upp och även intervjua några personer som är viktiga i sammanhanget.
Kommer berätta mer om mitt arbete här vartefter.



Och så en bild på ett favoritträd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar