lördag 18 september 2010

Val.

Idag är det valdag. Jag har sällan varit så nervös inför ett val som jag är i år. Det beror väl på den oerhörda besvikelsen förra valet. Alliansen! Herregud.
Att jag står till vänster är det nog ingen som har träffat mig som tvekar på.
Rödgrön framtid för Sverige, nu!
Och så har vi Sverigedemokraterna. Det kommer att skrämma mig på riktigt om de får någon slags procent överhuvudtaget. Svenskarna får inte bli såna, inte rösta rasistiskt, eller hur var det nu, de vill inte kallas rasister. De är bara...ja, just precis det. Fy fan för Sverigedemokraterna, fy fan.
Jag vill ha en ny regering. Vill vakna imorgon och känna: YES!
Om alliansen vinner så...tja, så kanske det börjar bli dags för mig att engagera mig politiskt i Sverige. Be the change you want to see in the world. Liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar