onsdag 15 september 2010

En vecka.

Om en vecka åker jag!
Resan går så här: tåg från Göteborg till Kastrup sedan flyg Kastrup - Heathrow - Lusaka. Kommer att landa i Lusaka 06.20 på torsdagsmorgonen. (05.20 svensk tid)

Dagen har varit bra. Tidig frukost på stan med Luana och sen en massa ärenden uträttade. Skönt. Nu lite vila i soffan innan jag ska ut och ta en öl med Jonas och Kristoffer. Det blir fint.

Var på vaccinationskliniken (Kungsportsläkarna) och träffade en underbar sjuksköterska som verkligen kändes genuint intresserad av vad jag ska göra i Zambia, och min utbildning och allt sådant. Hon kom även ihåg mig från förra året (!) då jag tog gula febern-sprutan och hon undrade om jag hade blivit sjuk av den. Vilket jag ju blev, fy. Men i alla fall, Barbro heter hon och jag hoppas att ni träffar henne om ni går dit för nån spruta eller recept. Underbar människa! Vi pratade naturligtvis om sjukdomar och sådant också...men mest bara härligt snack. Pepp! Blev lite vaccinering också, hade visst fel om att jag var klar med allt. Men nu så! Så jäkla vaccinerad att det torde vara omöjligt att bli sjuk... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar