måndag 30 maj 2011

Njut.

Även en lite regnig söndag blir bättre om man tar sig en promenad till Näckrosdammen och tittar på just näckrosor.





Jag saknar en hund att promenera med. Människor i all ära men det är roligare att promenera med hund. Eller både och. Att gå själv kan vara skönt ibland men är oftast tråkigt och det slår aldrig hundpromenader. Tog ett första konkret steg i skaffa-hund-processen i lördags och mailade på en annons om en vuxen dvärgschnauzer. Åh, jag vet inte om han är rätt för mig och om jag är rätt för honom men hans ägare tycker jag verkar lämplig i alla fall. Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska träffa honom eller inte. Om jag verkligen vill ha en 4-åring. De är ju vuxna liksom. Har inte tänkt mig en valp utan mer en unghund, lite mer formbar liksom... Men samtidigt, det kan ju bli fint med en vuxen också.. Ska fundera vidare.

Insåg igår att det fanns rom, cola, lime och is hemma. Då får man ju blanda till sig en drink.
Ett gott slut på veckan.
Den här nya veckan är fullknökad med plugg. Och roligheter: klippning och inte mindre än två spelningar: José González på fredag och Håkan Hellström på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar