tisdag 31 maj 2011

Lista.

Jag har fått en utmaning. En bloggutmaning. En lista!
Det är 30 låtar. Under 30 dagar.
Jag kommer att börja imorgon, känns ju lite snyggare att börja första juni än sista maj.
Men här får ni kika på listan.
Det är Anna (en läsare som jag inte känner personligen, väldigt roligt!) som skickat den till mig och jag vet inte om hon skapat den själv eller inte, men imorgon kör vi igång.
...och jag har redan börjat våndas över nr 1. Min favoritlåt? Omöjligt ju. Men okej!

dag 01 - din favoritlåt
dag 02 - en så kallad "hatlåt"
dag 03 - en låt som gör dig glad
dag 04 - en låt som gör dig ledsen
dag 05 - en låt som påminner dig om någon
dag 06 - en låt som påminner dig om en plats
dag 07 - en låt som påminner dig om en speciell händelse
dag 08 - en låt som du kan hela texten på
dag 09 - en låt som får dig att dansa
dag 10 - en låt som får dig att somna
dag 11 - en låt av ditt favoritband
dag 12 - en låt från ett band du hatar
dag 13 - en låt som är "guilty pleasure"
dag 14 - en låt som ingen förväntar sig att du ska älska
dag 15 - en låt som beskriver dig
dag 16 - en låt som du brukade älska men nu hatar
dag 17 - en låt som du ofta hör på radio
dag 18 - en låt som du önskade att du hörde på radio
dag 19 - en låt från din favoritskiva
dag 20 - en låt som du lyssnar på när du är arg
dag 21 - en låt som du lyssnar på när du är glad
dag 22 - en låt som du lyssnar på när du är ledsen
dag 23 - en låt som du vill ska spelas på ditt bröllop
dag 24 - en låt som du vill ska spelas på din begravning
dag 25 - en låt som får dig att skratta
dag 26 - en låt du kan spela på ett instrument
dag 27 - en låt du önskar du kunde spela
dag 28 - en låt som får dig att känna dig skyldig
dag 29 - en låt från din barndom
dag 30 - din favoritlåt från den här tiden förra året

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar