torsdag 26 maj 2011

Förlåtelse.

För ett par veckor sedan pratade jag med en vän om förlåtelse. Det sägs ju liksom lite så där allmänt att man måste förlåta för att kunna gå vidare.
Jag har inte riktigt hållit med om det och vi pratade och hon konstaterade att en del, exempelvis Ann Heberlein, tycker inte att man måste förlåta allt. Att det kan innebära ytterligare en kränkning av sig själv. Man ska tänka igen och vara helt okej med det. Det är en process.
Det är kanske lite fånigt men det kändes skönt. För det finns en del saker jag inte vill/kan förlåta men jag tycker ändå jag gått vidare. Jag låter inte de händelserna eller personerna ta kraft ifrån mig längre. Ibland måste man finna sina egna vägar och inte låta rådande normer sätta standarden för hur man ska leva sitt liv.
Läs gärna mer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar