onsdag 18 maj 2011

Komplettering.

Så var den på plats, citronmelissen. Börjar bli riktigt bra det här.
Fast stormvindarna igår höll på att blåsa sönder mina skyddslingar så de fick hoppa ner på balkonggolvet.



Kajsa & Alex är på väg mot Sverige nu. Det är fint tycker jag!
Bra är också att jag valt ämne till min tenta. Ja, just det, uppsatsen kanske någon undrar om?
Min handledare och jag bestämde för ett tag sedan att jag lämnar in i augusti. Så härligt att ha den hängande över sig hela sommaren nämligen tänkte jag... Nä. Men seriöst. Jag har varken ork eller lust att slita dubbelt även om det så bara är för ett kortare tag. Det känns inte värt just i det här fallet. Annars kan det absolut funka, att arbeta väldigt intensivt en kort tid. Helt klart.
Men inte nu. Jag vill ha den här våren och försommaren utan press.
Det var inget lätt beslut. På de motsvarande fem åren jag pluggat har jag aldrig lämnat in något för sent, inte kuggat. Så det sista jag gör är alltså, haha, just det. För sent. Men inte fasen ska jag kugga. När det känns jobbigt, det här "misslyckandet" så tänker jag på att jag faktiskt har en magisterexamen. Det är inte illa pinkat. Och att lämna in uppsats nr 2 på så kallad avancerad nivå tre månader för sent, tja, jag är definitivt inte den första att göra det.

Idag blir det således förberedelser för tentan och sedan avrundas dagen med en öl eller två i helt igenom suveränt sällskap. Strålande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar