lördag 28 maj 2011

Matlagning.

Har fått önskemål om recept i bloggen. Matlagning helt enkelt. Er önskan är min lag så här kommer det!

Det här har jag ätit till middag idag, lyxigt och enkelt.
Du behöver det här:
Nån slags bandpasta, sparris, rökt lax, lök, citron, chili, peppar och grädde/creme fraiche. Jag brukar normalt inte använda vispgrädde i mat men nu skulle jag ändå ha det till nåt annat så varför inte slå två flugor i en smäll.


Mjuka upp finhackad lök i lite olja. Strimla laxen och lägg i. Peppra. Pressa i citron. Häll på vin om du har. Låt puttra ihop lite. Koka pastan också. Jag tycker det är käckt att slänga i sparrisen i pastavattnet vid lämplig tidpunkt.
Sen på med grädde och antingen drar du ner lite hackad chili nu eller så strör du på det sen.

Blanda ihop och vräk upp på tallrik. Gärna lite snyggare än så här.
Ät & njut. Det går sjukt snabbt det här. Lysande på alla sätt.


Ha en fin lördagskväll nu kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar