tisdag 19 april 2011

Resa.

Jag får Kilroys nyhetsbrev emellanåt och igår stod det om jorden-runt-resor från 12 100 kr.
Hmm. Själv trodde jag inte att jag skulle vara särskilt ressugen när jag kom hem igen. Inte för att jag egentligen reste så himla mycket när jag var i Zambia men tja, ändå.
Nog kliar det lite ändå.
Resmålet är diffust. Drömmer en del om en ökenresa. Att sova ute under stjärnhimlen. Det vore fantastiskt. Tänk vad många stjärnor man kan se där. Fantastiskt.
Berg lockar också. Och hav. Grönska. Torka. Musik. Sköna städer. Det mesta med andra ord!
Vilka länder då? Ja...det är ju en övervägande majoritet afrikanska länder, till exempel Sydafrika, Namibia, Botswana, Etiopien, Uganda, Madagaskar... Annars kanske USA, Norge, Skottland eller Sri Lanka.
Nu nämnde jag bara ett land jag varit i tidigare. Klart att jag längtar tillbaka till andra länder men just nu försöker jag bredda mitt fokus. Otroligt kul vore dock min gamla dröm om att börja i Kapstaden och sedan resa genom de flesta länder upp till Etiopien. Sedan kanske flyga över till västra Afrika och jobba sig vidare upp genom kustremsan....Åh, det vore nåt!

Jag vill resa med någon. Inte själv. Det är roligare att vara i sällskap tycker jag.

Men det är ju bara drömmar det här. Dagdrömmeri då det inte finns någon möjlighet för mig att resa någonstans på ett ganska bra tag.
Som man säger, förstås:
Dream it. Plan it. Do it.
Allt börjar med en dröm.

2 kommentarer:

  1. Jag hade en stressig dröm (eller rätt angenäm dröm, men med hetsen blev det en lätt mardröm) om att jag skulle resa längs med USA's västkust, från Kaliforniska halvön upp mot Alaska och inkludera diverse nationalparker, i augusti. Jag sökte helgjobb i Norge medan jag jobbade heltid i Götet.

    Åh, jag vill verkligen till Yosemite och alla canyons i USA. :/

    SvaraRadera
  2. De kommer att finnas kvar ett bra tag. Det kommer finnas möjlighet att se dem! Joo!

    Jag har ju också börjat utveckla ett visst USA-sug.... Intressant! :)

    SvaraRadera