lördag 9 april 2011

Igår.

Igår åkte vi (moster, kusin, bror & jag) till morfar och firade födelsedag. Något försenat men bättre sent än aldrig heter det ju.
Vi åt räkor och fikade tårta, delade presenter och historier. Det var fint att se honom igen, var onekligen ett tag sedan. Lilla morfar!

Kvällen ägnades sedan åt Mad Men och värktabletter. Mitt ryggskott vägrar släppa..och blev värre igår igen. Otroligt tröttsamt.
Men, alltså, vår tv. Jag äskar den! Har aldrig haft sådana känslor för en tv tidigare, men den här är fantastisk! Vet ni varför? Jo, vi kan kolla på film och serier direkt från USB-minnen. Så när jag vill kolla på säg Mad Men så behöver jag bara klicka mig fram med fjärrkontrollen till min externa hårddisk som är kopplad till tv:n och så vips, så drar avsnitten igång.
Förr fick vi köra film och serier genom datorn till tv:n vilket är hyfsat smidigt men ändå meckigt.
Nu kan allt skötas med fjärrkontrollen. Lyx.
Lyx är också att när man känner för att se på tv, att man inte behöver titta på tråkig tv utan bara kan välja någon bra serie som man har liggande.

Fjärrkontroll, förresten. Vilket ord!

2 kommentarer:

  1. Ja jag vet! Jag fick en sådan tv i julas, fantastiskt! Specielt eftersom att min dator är till åren och inte alltid behagar fungera som den bör. Och så e det jätte bra vid bild visning! Kram kram

    SvaraRadera