fredag 15 april 2011

Förberedelser.

Göra helg. Förbereda och kicka igång.
Det håller jag på med nu. Städar, pysslar med växterna och lyssnar på favoritskivorna från Zambia.

Oplanerad och inbjudande står helgen för dörren och jag tror det kommer bli en bra helg.
Om solen skiner så där varmt och härligt imorgon ska jag skura balkongen och göra den redo för vårens och sommarens häng och spelkvällar. Den ser hemskt skruttig och blek ut just nu. Men vem gör inte det?

Står på balkongen
i en bur av solstrålar -
som en regnbåge.

Tranströmer

Var på handledaremöte imorse det var konstruktivt och bra. Fick tips på litteratur att jobba vidare med och också hur jag ska tänka om mina intervjuer.
Det känns bättre nu än vad det gjorde igår.
Om jag bara kan sluta vara förkyld snart så ska det väl gå att rulla igång någon form av produktiv tillvaro.

Jag önskar er alla en fin helg. Drick nåt gott, ät nåt gott och gör något som är gott för själen utöver de två förstnämnda aktiviteterna. Rekommenderas starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar