tisdag 26 april 2011

Längtan.

Pillade lite på tentan innan jag begav mig till föreläsningen. Körsbärsträden i vår skolträdgård har fullkomligt, ja, exploderat i blomning. Rosa och bedövande vackert överallt!
Dåligt nog hade jag inte kameran med mig så jag kan ej dela med mig av prakten. Men ni som bor i Göteborg kan kila till Annedalsseminariet och ta en kaffe i allt det sagolika.

Innan föreläsningen sprang jag på en gammal bekantskap och det var väldigt roligt. Så lättsamt och trevligt. Älskar när det blir så.

Efter skolan kilade jag iväg och träffade Erica som jag lärde känna i Zambia. Vi satt i solen och hade det rätt gött. Det är enkelt att ha det fint just nu. Även om jag får behärska mig för att inte gnugga mig i ögonen tills de blir helt röda... Och ändå äter jag pollenmedicin.

Nog om det. Just nu längtar jag mycket mycket efter Onsdag och hon skickade mig de här bilderna häromsistens. De är från vår resa i Ghana och jag blir så glad av att titta på dem. Därför får ni också titta nu när jag snuvat er på rosa körsbärsblom.

Ibland är livet att sitta på en strand och titta ut över havet.

Ibland är livet att bli genomblöt av ösregn i Tamale, Ghana.
Och samtidigt ha det ganska så toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar