torsdag 7 april 2011

Glasögon.

Äntligen!
Nya glasögon beställda!
Mina gamla är så repiga och eländiga att de är obehagliga att ha på sig. Suddig syn.
Men om typ två veckor kommer de nya. Köpte på Specsavers så jag får två par till samma pris som ett par. Roligt! Och billigt. Älskar glasögonrevolutionen som skett. Det var inte länge sen man behövde hosta upp tusenlappar för ett par. Nu får jag två par för 995 kr. Fast jag lade till en behandling mot repor. Jag slarvar inte bort mina glasögon, eller något sådant, men jag repar dem ofelbart. Och det är sjukt tråkigt. Så nu har jag lite extra skydd mot min lathet.

Hade en synundersökning liggande färsk från förra året så det var bara att slå till.
Brorsan hjälpte mig att kolla ut det första paret förra veckan och idag var det en tjej i butiken som hjälpte mig.
Hon konstaterade, som alla redan gjort, att jag klär bättre i mörka bågar än ljusa. Det ska inte vara så med oss ljusa, blonda sägs det. Men jag ser helt...vet inte, diffus ut om inte bågarna är skarpa.

Har satsat på hyfsat stora bågar, i mörk plast. Svarta är de kanske till och med. Men olika modeller då.
Ah, vad roligt med nya glasögon! Som man ser ut igenom! Lysande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar