onsdag 6 april 2011

GBG-regn



Alla trodde att jag skulle förlora mig med vilken runaway som helst
Jag var slut när du hittade mig i GBG-regn
De kunde säga vad som helst till mig, de kunde dra åt helvete
men ett enda ont ord om dig har alltid fått mig upp i ringen

Håkan Hellström - Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din

På fötterna har jag strumpor från British Airways och jag inser att det är dags att ta tag i det där på riktigt nu.
Hemflytten.
Hjärtat dröjer i Lusaka och jag saknar stan och mina vänner. Saknar livet där.


Göteborg är en underbar stad. Men nu längtar jag verkligen efter ett väder som gör det njutbart att vara utomhus. GBG-regn i all ära, men...ge oss sol, ge oss torra gröna gräsmattor och blad på träden. Ge oss en lång sommar så att vi kan gå ut och brinna upp i natten och vara så där lyckliga som man bara kan vara just då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar