fredag 28 januari 2011

Svalt.

Jo, det är allt lite svalt så här på morgonkvisten. Idag har jag strumpbyxor till kjolen, två lager upptill och en sjal runt halsen. En sjal jag för övrigt fått av min kära kusin Olof. Skickar en liten extra tanke till honom nu!




Förhoppningsvis kommer solen fram senare och då kan det bli varmt och skönt.
Men inte klagar jag på vädret, det regnar inte och det är faktiskt väldigt trevligt. Regnet må vara okej när man är inomhus och inte planerar att lämna huset men ska man ta sig ut är det tråkigare. Leran fastnar liksom väldigt lätt på kläder och skor. Där jag bor har vi ingen asfalterad väg fram till oss så vattenpölarna och leran gör det ibland lite besvärligt att ta sig fram, speciellt på kvällen.







Såå leriga skor har du inte ändå! Kanske ni tänker. Men jo, de blir så här efter en dag... Och nej, vita tygskor kanske inte är bästa valet, men de är bättre än sandaler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar