torsdag 20 januari 2011

Åtta.

Om åtta veckor lämnar jag Zambia och beger mig hemåt. Nästan exakt på samma klockslag som jag skriver det här. Fräckt.
Det ska bli roligt att komma hem. När jag tänker på hur tråkigt det kommer bli att lämna Zambia så fokuserar jag på hur roligt det ska bli att träffa mina nära och kära och att komma igång med vårsådden och all odling jag drömmer om. Det kliar i mina gröna fingrar kan jag tala om! Där jag bor har vi inte ens en krukväxt... en liten trädgård (gräsmatta mer än en trädgård får man väl säga..) förvisso, men inget som engagerar den delen inom mig.

Så planen är att fortsätta njuta av tillvaron här och försöka låta bli att tänka på hur mycket jag kommer att sakna att bo här. Bara positiva tankar! Positivt åt alla håll. Om Göteborg och om Lusaka. Käckt värre, eller hur?

Och är det någon som hör om ett jobb som skulle passa mig så är jag väldigt intresserad!
Jag är alltså samhällsvetare med 5-årig universitetsutbildning. Fil.kand i Afrikastudier. Masterexamen inom mänskliga rättigheter. (Klar i juni.)
Jättebred alltså! Kan jobba nästan var som helst! Roligast vore förstås att arbeta med Afrika-frågor på något vis men jag är inte kräsen. Kan arbeta som handläggare på kommunen, som utredare, som...tja. Nästan vad som helst. I princip.
Så det här är min privata lilla jobbsökarannons, och jag hoppas på napp! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar