tisdag 18 januari 2011

Jobb.

Nu har jag jobbat i två dagar och det är ganska så trevligt. Otroligt mycket att göra men jag klagar inte. Min uppgift är ungefär att se till att övrig personal gör det de ska, gällande digital arkivering alltså, så jag bokar möten och sitter med dem när de gör det. Och hjälper dem så att det blir rätt. Låter kanske inte så märkvärdigt...men det där att få folk att rensa bland sina dokument, det är inte det lättaste. Sjukt tråkigt nämligen. När jag inte hjälper dem så rensar jag bort sånt som inte behövs på den allmänna servern. Så mycket rensande med andra ord! Men det är konkret och det är tillfredsställande att se resultat. Och att få lön, det är också en trevlig sak.

Vet att jag bloggat lite tråkigt på sistone men det händer liksom inget roligt här. Eller, förstå mig rätt, det händer inget annorlunda. Inget som jag tar kort på.
Livet rullar på liksom. Man kan inte leva exotiskt jämt! Ungefär.

Men för att ni inte ska tråkas ihjäl har jag satt ihop några blandade bilder och lagt till en låt. Bilderna är tagna i Lusaka, Livingstone och Siavonga. Tror att de flesta bilder ska vara nya för er, även om motiven kanske är desamma ibland...

Med mycket kärlek, från mig till er!


2 kommentarer:

  1. Fantastiskt!
    Kommentaren "man kan inte leva exotiskt jämt" och den här filmen går inte ihop. :)

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Haha, nä det gör den väl inte antar jag. Men det är ju bilder från mina helger och inte min vardag. Så..lite rätt ändå :)

    SvaraRadera