torsdag 13 januari 2011

Slut.

Tiden går fort. Det har vi redan konstaterat många gånger. Det är fyra månader sedan jag kom hit till Lusaka. Nio veckor återstår. Härlig symmetri i att jag kom hit en torsdag och också lämnar landet en torsdag.

Imorgon är min praktik slut. En ny tid inleds i mitt liv här, uppsatstiden. Men först ska jag jobba i två veckor. Med lön! Håll i hatten. Jag har fått ett väldigt kort korttidskontrakt här på kontoret och ska jobba med att strukturera det digitala arkivet. Detta genom att jag ska hålla en utbildning för personalen och sedan även hjälpa var och en av dem att få ordning på sina digitala arkiv.
Låter det som en Sanna-uppgift? Nja, det vet jag inte, men det blir nog bra. Pengar är väldig bra att ha och lite administrativ erfarenhet skadar verkligen inte mitt CV.

Så jag ska jobba 80 timmar med det här och sen är det full fart med uppsatsen. Självklart håller jag på och velar med mina ämnen hit och dit men tror att jag har börjat ringa in något som är görbart så att säga.
Det känns dock ganska avlägset ändå. Det här med skola. Får liksom inga skol-impulser här. Inget Annedalsseminarium som väcker studenten i mig. Men framförallt inga studenter eller lärare att diskutera med! Saknar verkligen min rektor Peter nu. Han är så himla bra att bolla idéer med. Och mail är inte alls samma sak som att ha ett flytande samtal ansikte mot ansikte. Men det ska väl gå ändå, får plocka fram rutinen som jag ändå har undangömd. 270 högskolepoäng ska väl ge nån slags avkastning när man som mest behöver det?



Skipper hälsar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar