måndag 24 januari 2011

Sömn.

Jag har sovit ovanligt bra den större delen av tiden här i Lusaka. Men januari månad har tyvärr kommit med sömnlöshet och det är väl kanske inte så svårt att identifiera varför det är så. Mycket i huvudet helt enkelt.
Tråkigt. Men det går över.

Men nu arbetar jag iallafall bara en vecka till, sedan kan jag börja planera min egen tid och då tror jag att det blir bättre. Samt att bara behöva fokusera på en sak, min uppsats. Nu är jag nog lite splittrad.

Helgen var väldigt 'helgig'. I fredags gjorde jag Tomatpajen (många av er vet vilken) och den blev som alltid god. Till denna serverades vin, öl och whisky. Inte samtidigt dock !
En härlig kväll med bästa sällskapet.
Lördagen var en ganska skön segisdag som på kvällen sedan utvecklades till något så modernt som en syskonkväll över internet. Bror och jag chattade och lyssnade på samma musik och hade det väldigt fint. Även om det fick mig att längta ännu mer efter en riktig kväll tillsammans. Men det kommer, snart.

På söndagen så tänkte jag på er och började så smått köpa lite presenter. Ute i god tid, minst sagt! Blir väl kanske så att jag köper helt andra grejer till slut och behåller hela första omgången...hehe.
Sedan bio på kvällen. Vi såg The Town som väl inte var så bra förstås men ändå trevligt med söndagsbio.

Nu är det måndag och jag har mycket arbete att stå i. Eller ja, som jag ska se till att mina kollegor gör. Lärare, polis och terapeut- det är jag det.

4 kommentarer: