tisdag 11 januari 2011

Hemresa.

Igår var det då dags att bestämma hemresedatum. Jag reser genom Kilroy som inte bara har bra priser för studenter utan också riktigt trevlig personal. Det här är absolut reklam för dem! Kan rekommendera dem varmt. I Göteborg håller de till på Vasagatan 7 och min personliga favorit på kontoret är Maider. Hon har verkligen jobbat för att ordna bästa möjliga resa för mig.
Så, ja. Igår föreslog hon att jag skulle resa hem den 17e mars. Så, så blir det. Jag lämnar Lusaka på pappas födelsedag klockan 08.55 och landar på Kastrup 21.25, med byte på Heathrow däremellan. Sedan får jag förmodligen sitta på Kastrup tills första morgontåget går, men det ska väl gå bra.
Jag är alltså åter i Göteborg den 18e mars på morgonkvisten någongång.
Önskar mig torra gator och gott om blomknoppar till hemkomsten! Det får inte vara kallt. Okej?

Det är en märklig känsla. Att veta datumet nu. Jag har visserligen länge tänkt att jag ska resa hem runt dem 20e mars eller så...men att nu ha det bestämt. Det är annorlunda. Känns både roligt och ledsamt. Så fint att återse alla därhemma men så tråkigt att lämna detta underbara land och de fina människor jag lärt känna här.



Jag flyger med British Airways och kollade igår hur mycket det kostar att ta med en extra väska. I min bokning får jag nämligen bara checka in en väska...något som kommer att bli tämligen problematiskt med tanke på alla sköna prylar jag tänkt ta med mig.
Det kostar i runda slängar 3-400 kronor för en extra väska. Lätt värt tycker jag!
Och ja, på tal om prylar, om det är någon som önskar sig nåt speciellt, typ giraff-formade salladsbestick, tyger eller nåt i den stilen så säg bara till. Jag är er kurir! OBS. Inga trummor eller liknande. Någon måtta får det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar