söndag 10 oktober 2010

World Habitat Day

Vi firade UN World Habitat Day måndagen den 4 oktober.
Det var en dag med många tal och visningar av färdigställda hus byggda genom bostadskooperativ lite utanför Harare.
Vi hade alla fina t-shirts med årets slogan: Better City,
Better Life.



Så här såg de husen ut.


Det var mycket folk. Och mycket varmt.


Dagen efter åkte vi till Masvingo. På hotellet fanns det ingen el och massor med mygg.



Det var inte den coolaste stan jag varit i, Masvingo. Men ganska vackert på sina håll med bergen/kullarna.



Man kunde tydligen ha roligt i stan! (Men det var inget jag märkte av direkt.)


Hotellet fick mig att tänka på The Shining. Den här korridoren och ingen el. Sov jag gott? Sådär.


Intressanta dagar var det onekligen. Väldigt häftigt att se vad människor kan åstadkomma när de samarbetar. Jag var full av beundran och ivrig att åka vidare till Mutare dagen därpå!

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! SUPA!!-skylten var ju bara för bra, haha. Utsikten från Holiday in kändes i hjärtat. Så otroligt bekant.

    SvaraRadera
  2. SUPA!!! ja, haha, jag blev änna sugen på en syskonkväll =)

    SvaraRadera