fredag 15 oktober 2010

Helg.

Igår var jag på en workshop med Mitengo Women (ett kvinnokooperativ) och Pride Community Health Organization(HIV/ADIS & TB-kooperativ). Vi gick igenom deras olika målsättningsdokument och det enda jag väl egentligen kunde bidra med var att definiera boende. Vad ingår i ett drägligt boende, och så vidare. Men många bäckar små!
Sen på eftermiddagen så fick jag migrän och fick gå hem och vila. Alla säger att allt blir värre i den här värmen. Ingen mår riktigt bra. Så jag vilade hemma på eftermiddagen och sov sen som en sten hela natten. Idag mår jag väl lite sådär, man är ju mör i hjärnan efter migrän men vi jobbar ju bara till klockan två så det ska nog gå bra. Folk här är väldigt omtänksamma och skickar hem en så fort man ser lite risig ut. Det är ju faktiskt ganska skönt.

Idag flyttar jag från fina huset på Kudu Road till ett kristet hostel ett par gator bort. Det är inte särskilt mysigt där men jag ska nog bara bo där en vecka eller så. Sen får jag flytta tillbaka till Kudu fram tills att jag flyttar till Maria i november för att sen inte röra på mig förrän det är dags att återvända till Göteborg. Pust, många vändor blir det! Min taxikille, Nelson, har svårt att hålla reda på mina adresser, men vem kan klandra honom? =)

Det är helg och det känns skönt. Vi hade planer på en after work men får ser hur det blir, kanske bättre att ta det lugnt. Erica ringde precis och frågade om jag ville hänga med till Lake Kariba lördag - söndag. Klart jag vill! Sunset cruise (båttur på två timmar på eftermiddagen...) och bara allmänt häng vid vatten...precis vad jag behöver. Här ska vi bo.
Så det blev som jag misstänkte, inget stros på Lusakas gator den här helgen heller. Men det finns det tid till framöver, det kan ju vara skönare att göra stadsvandringar när termometern visar under 40 grader...hehe.

Här kommer ytterligare en bild från Zimbabwe. Men det är ju roligt med bilder så jag lägger upp det jag har =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar