tisdag 19 oktober 2010

Temavecka.

Den här veckan samlas en hel del SCC-medarbetare för fyra dagar av information, utbildning, workshops och liknande. Schemat är späckat så det kommer att bli en intensiv vecka men också säkert mycket givande. Ser fram emot att höra om de olika delarna av organisationen och träffa alla. Roligt är att en gammal kurskamrat som nu jobbar i Nairobi har kommit hit, fint att träffa henne igen! :)

Uppdatering på den ständigt aktuella bostadssituationen: I fredags flyttade jag till Life Abundant Fellowship, det är ett kristet hostel ungefär en kvarts promenad från kontoret. Mitt rum är inte pjåkigt alls, jag har två sängar, en tv, en fläkt, stora garderober, badrum med egen toalett och badkar (något klent flöde på vattnet bara, och inte så varmt). Det kostar 100 000 kwacha per dygn, alltså ungefär 150 kronor och då ingår en lättare frukost (samt lakan och handdukar). Det finns också trådlöst internet men inte i mitt rum utan jag får gå till den andra byggnaden om jag ska komma åt det. Inte så farligt dock..
Nu ska jag förvisso byta rum ett par dagar till ett mindre utan egen toalett och så, men då ska jag också få ner priset ganska rejält tänkte jag.
Det som igen är nackdelen med att bo så här är ju att jag står utan kylskåp och kök. Men för de kanske 10-12 dagarna som jag ska bo där så ska det väl fungera.

Vädret är betydligt svalare och snacket går om att det kommer att regna på söndag, på självständighetsdagen. Vi får se!
Det är ju extremt torrt nu så lite regn är absolut välkommet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar