tisdag 26 oktober 2010

Kabulonga.

I lördags tog jag en tvåtimmarspromenad i Kabulonga. Jag letade efter, och fann, Cheetah Road där vi bodde en gång i tiden. Det var dock inte så enkelt att hitta själva huset, murar och plåtgrindar utan insyn gjorde det nästan omöjligt att se husen så jag är inte riktigt säker vilket som var vårt. Men jag ska göra fler efterforskningar...

Bilden är inte tagen på Cheetah Road men i samma kvarter. Ganska fint, eller hur?


Helgen var härlig. På fredagen var det middag hemma hos Anna och sedan gick några av oss ut och tog ett par öl. Lördagen inleddes då med min megapromenad och senare på kvällen var det grillkväll och även en sväng till Polo Grill.
Självständighetsdagen firades på söndagen men det var inga större grejer som hände. Det blev en sväng på stan och lite marknadsbesök. Det som märktes mest av självständighetsfirandet var att en del män var otroligt berusade.
Give me your number I want to marry you I LOVE YOU!
Liksom.
Nåja. Vi for sedan till en pool och svalkade oss innan det var dags att gå ut igen. Vi gick till ett italienskt ställe med grymt goda pizzor och när vi var klara där knallade vi till Polo Grill för en drink till. Har man helg så har man :)
Måndagen som ju var en helgdag till var en soft sådan och det enda som vi egentligen gjorde var att gå på bio. Vi såg The Other Guys och hade verkligen väldigt roligt åt den. Rekommenderas!

Nu är jag ju tillbaka på jobbet och ska komma igång med att jobba med en partnerorganisation i veckan. Det ska bli kul!

4 kommentarer:

  1. Fint! Här känner man ju igen sig..

    SvaraRadera
  2. Låter som att de var som normalfulla svenskar?

    SvaraRadera
  3. Normalfulla män oavsett härkomst, haha.

    SvaraRadera
  4. Haha, japp, män är likadana överallt. Så e de. =)

    SvaraRadera