söndag 10 oktober 2010

Great Zimbabwe.

På vägen till Mutare tog vi en dag ledigt och turistade. Självklart besökte vi Great Zimbabwe. Här kan ni läsa mer om vad det är. En annan har ju rest en del och redan varit där, men det var fantastiskt att återse.:)

Visst är det vackert i den här delen av Zimbabwe?


Det här är muren som omgärdare de viktigaste delarna av kungadömet.
De kunde bygga på den tiden.


Fast lite hade det rasat...


Roliga vägar att gå inne i labyrinten.


Mitt team på väg genom de inte alltför vida gångarna. Lite klaustrofobiskt ibland. Men spännande!


Landskapet - vackert och intressant.


Vi tog oss upp på berget (ja, det på första bilden!) och såg fräcka saker på vägen upp.


Det var några trappsteg upp, men utsikten alltså, den gjorde stegen lättare.


Jag blev allt lite röd och svettig av att knalla uppför berg i 30-gradig värme.


Jorden var också röd :)


Helt enormt!


Det tråkiga med att ta bilder på fantastisk utsikt är att det inte är tillnärmelsevis lika vackert på bild.


Det var verkligen en härlig dag i bergen. En äkta turistdag :)

4 kommentarer:

  1. Det ser verkligen härligt ut! Vi har vart kvar i stan hela helgen, känner mig lite instängd. Nu är det ny skolvecka och i helgen så ska vi hitta på något! Wee.

    Puss söt.

    SvaraRadera
  2. Ja, man behöver lämna stan ibland och byta miljö. Nästa grej på schemat för min del är nog att åka till Livingstone och Victoria Falls en helg snart! :)

    Puss på dig

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt torrt och varmt ut. Härligt. Känner igen mig, vilket är roligt. Fast jag har nog inget minne av att det låg så högt... Mer området i sig. Vilket praktbygge!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen en fantastisk plats!
    Det finns campingplatser där också, tänk att vakna där i soluppgången och mötas av allt vackert. Vilken grej.

    SvaraRadera