fredag 1 oktober 2010

Kontakter.

Forumet igår var intressant. Många olika parter pratade och diskuterade det enorma bostadsproblemet som Lusaka och även hela Zambia har. Det är vansinnigt hur många människor som inte har ett drägligt ställe att bo på. Att inte ha någonstans att bo påverkar hela livet. Trygghet, hälsa, värdighet och bara det att inte ha en riktig adress påverkar möjligheten till sjukvård, banktjänster osv osv.
Jag återkommer i ämnet!
Det var synd att jag inte hade kameran med mig igår, kvinnorna i föreningen "Zambias fattiga och hemlösas förening" sjöng fantastiskt och det hade varit ett fint klipp att lägga upp. Men man kan inte tänka på allt. Glömmer liksom att jag ska ta kort när jag bara är mitt i det jag pysslar med. Ni vet.

Jag försökte nätverka lite och knöt väl en och en annan kontakt. Ska ju skriva min uppsats när praktiken är klar och det kan onekligen vara bra att ha lite fler kunniga människor att bolla idéer med och få höra vad de har att säga.
Men en sak i taget :)

Imorgon åker jag till Zimbabwe så jag räknar med ett ganska långt blogguppehåll, bara så ni vet. Tråkigt...men sedan återkommer jag med full kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar